Algemene voorwaarden

Toepasselijkheid


Deze algemene voorwaarden gelden voor alle diensten die Schoon op Stoom voor zowel particuliere als zakelijke opdrachtgevers verricht. Afwijkende afspraken gelden uitsluitend als deze schriftelijk zijn vastgelegd.

Frequentie

Het object van opdrachtgever wordt op vooraf overeengekomen dag en tijd gereinigd.

Duur

De overeenkomst van opdracht met de opdrachtgever wordt aangegaan voor onbepaalde tijd.

Opzegging

De overeenkomst van opdracht aan Schoon op Stoom kan te allen tijde en met onmiddellijke ingang worden opgezegd door zowel opdrachtgever als Schoon op Stoom, zonder recht op schadevergoeding.

Methode

Opdrachtnemer reinigt het object o.a. met behulp van stoomreinigingsapparatuur en microvezeldoeken. Deze reinigingsmethode is zowel voor het exterieur als interieur van toepassing. Het gebruik van chemicaliën wordt zo veel mogelijk beperkt.

Reinigingsresultaat

Bij een normaal vervuild object mag de opdrachtgever verwachten dat alle vervuiling wordt verwijderd. Zeer hardnekkige vervuiling zoals teer en lijmresten worden beperkt verwijderd. Opdrachtgever mag niet verwachten dat beschadigingen aan het object zoals lakschade met de onderhavige methode zullen worden verwijderd. Het is mogelijk dat reeds aanwezige schade aan het voertuig door de grondige reiniging beter zichtbaar wordt.

Instructies

De opdrachtgever behoort zich aan de eventuele instructies te houden van degene die namens Schoon op Stoom diens object reinigt, voor zover die redelijkerwijs van invloed kunnen zijn op een correcte uitvoering van de opdracht. Handelingen van de opdrachtgever die logischerwijs leiden tot een beperking van de werkruimte van Schoon op Stoom kunnen oorzaak zijn van een beperkt reinigingsresultaat en kunnen niet ten grondslag liggen aan een klacht. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het op dusdanige wijze plaatsen van een object dat niet volledig bereikbaar is voor de medewerkers van Schoon op Stoom of het achterlaten van een grote hoeveelheid materialen bij interieurreiniging. Tevens wordt opdrachtgever geacht de medewerkers van Schoon op Stoom te wijzen op eventuele verborgen schade en gebreken die door de reinigingsmethode van Schoon op Stoom mogelijkerwijs worden verergerd, bijvoorbeeld bij het los zitten van onderdelen of eerder gereinigde onderdelen door een ander bedrijf.

Klachten

Klachten dienen zo spoedig mogelijk schriftelijk of per email ingediend te worden, bij voorkeur binnen 24 uur, zodat redelijkerwijs is na te gaan of de uitvoering van de opdracht van Schoon op Stoom de oorzaak van desbetreffende klacht kan zijn geweest.

Aansprakelijkheid

Opdrachtnemer is slechts aansprakelijk voor schade die boven alle twijfel verheven het gevolg is van een foutieve uitvoering van de door opdrachtgever verstrekte opdracht en is beperkt tot het niveau waar tot Schoon op Stoom is verzekerd, inclusief opzichtdekking. Het is mogelijk dat reeds aanwezige schade beter zichtbaar wordt door de reinigingsmethode van Schoon op Stoom. Niet voor vergoeding in aanmerking komt bedrijfsschade, derving van inkomsten en dergelijke, door welke oorzaak ook ontstaan.

Betaling

De factuur wordt elektronisch dan wel handmatig door Schoon op Stoom ter beschikking gesteld. Betaling geschiedt contant of per pin. Voor zakelijke klanten is het tevens mogelijk achteraf uiterlijk binnen 14 dagen te betalen. De opdrachtgever verstrekt daarvoor een goedkeuring en voldoet tevens de hiervoor extra in rekening gebrachte transactiekosten. Bij het niet betalen van een factuur verstuurt Schoon op Stoom tot tweemaal toe een herinnering, gevolgd door een aanmaning. Indien de betaling vervolgens niet binnen de daarvoor opgegeven termijn is ontvangen behoudt Schoon op Stoom zich nadrukkelijk het recht voor om, zonder nadere kennisgeving, de gehele vordering uit handen te geven aan een Gerechtsdeurwaarder.